Travolog Mengisi Borang Jordan

Alhamdulillah.. Fiz bersyukur kpd ilahi atas segala nikmatnya yang telah diberikan kepadaku selama ini. Hari ini 15 April 2012, segala urusanku tentang Jordan dengan segala hormatnya telah diselesaikn. Betapa letihnya otak n jasad aku bekerja untuk menyiapkan segala permintaan YIK bagi permohonan ke Jordan. Entah larh, hatiku bersa begitu lega, indah, tenang selepas segala urusan berjaya disiapkan. Hehe.. “letih juga dih buat urusan ni, bukan mudah”.. aku tak tahu camne sep ni yang uruskn urusan ke university luar Negara tanpa melelui YIK. Setara aku pun yang melalui YIK ni letih dah, tak tahu lah diaorang camne. Pasport wak sendiri. Medical check-up pun sendiri. Nk isi boring tu pun sendiri. Klw terjemahan sijil n surat beranak lagi larh letih… terpaksa g kuala lumpur n memerlukan cop jabatan tu n jabatan nie. Klw aku tak sanggup dah. Buat ape urusankn sendiri. Just keluarkn jew rm450.00. ko guana?

Klwlah aku pergi kat kuala lumpur , wajibun aku akan lebih banyak lagi habis. Prosider ke Jordan, Alhamdulillah … sbb tak banyak mane yang perlu diuruskan. Selepas habis taklimat kat YIK tuh, aku suruh abah belikan untuk moroccow sebab hanya rm250.00 untuk uruskan permohonan itu.Kalau borang Jordan tu, abah aku dah beli lama dah sbb dulu aku bersungguh nak pergi kat sana. Tapi setelah ku tahu yang moroccw just ambik budak yang straight A… x de rezeki aku larh. Klw aq isi juga .. maka membazirlah duit aku. Abah cakap gunakan duit rm250.00 tu untuk buat terjemahan lebih dengan YIK untuk permohonan ke madinah, aku pun setuju larh. Keputusan yang abah aku bagi adalah keputusan yang terbaik. Huhu. Mujurlah masa kawan-kawan aku bersungguh untuk isi barang, abah aku tak bagi . “mg buat urusan dgn YIK larh. X payah susah-susah”kalam abah kat aku.

Alhamdulillah, aku yang uruskan lambat cikit ni, aku yang siapkan dulu. Yang kawan aku yang bersungguh sejak dulu lagi, tak siap lagi. Huhu.. rezeki namakan. Dulu aq dengki dengan kawan-kawan aku yang bersungguh isi borang, sampai aku tertekan tengok mereka… DENGKI!!.. aku yang menguatkan diri sedikit demi sedikit. Ikut apa yang abah cakap. “kan senang aku buat kerja dengan abah aku”. Travolog isi borang.. 

Pertamanya, abah beli borang Jordan kat YIK.


Kedua, isi borang itu.

Ketiga, pergi buat medical check-up. 


Keempat,pergi mintak surat dengan YIK bagi  less untuk passport.

haha.. yg ni x sempat nk scan. 

Kelima, buat passport.


Keenam, buat bayaran pos rm450.00.


Akhir sekali, pergi kat YIK, serah borang tu.. yang lain YIK uruskan. 
Senangkan gitu. Tak payah pikir panjang-panjang.
"Alhamdulillah"
Jordan!! Wait 4 me...

0 Responses
  • PelawaT

    LawaTiLah

    Pro-Tajdid Segar

    Popular Posts

    Pengikut

    Cari Blog Ini

    Senarai Tintaku

    My Family

    My Family
    KaMi berharap aGaR dapat HiduP Harmoni Aman Damai dlm RahMat AllaH..AMIN

    AnGGotA KeLuarGa KaMi

    AnGGotA KeLuarGa KaMi
    Ya Allah,SatuKan Hati Kami!!

    Apa Kata Anda

    Yup!! Chatting with Me

    Ade Ape Kat Nama AnA

    MUHAMMAD NUR HAFIDZ
    MMesra
    UUntung
    HHarum
    AAmanah
    MMenawan
    MManis
    AAlim
    DDinamik
    NNaif
    UUlung
    RRamah
    HHarum
    AAbadi
    FFleksibel
    IIkhlas
    DDedikasi
    ZZingy
    Apa ada pada nama?

    JumlaH PelawaT

    SiapaKah MelawaT?

    Solatlah nescaya kamu Bahagia

    Solatlah nescaya kamu Bahagia